מהפיכת האפליקציות: האפליקציות מנצחות את אתרי האינטרנט המותאמים למובייל
בתקופה שבה הטלפון הנייד שלנו הוא חלק בלתי נפרד מחיינו ועולם השיווק באינטרנט מתרחב גם לפלטפורמת הסלולר, אין זה פלא שהאפליקציות מצליחות למשוך לא מעט תשומת לב וגם לתפוס את מקומם של אתרי האינטרנט המותאמים למובייל. בשנים האחרונות מוצעות לנו מגוון רחב מאד של אפליקציות, המספקות מענה לצרכים שונים ועוזרות לנו בתחומים רבים. ככל שהן חדשניות יותר ומתוחכמות יותר, כך אנו מוצאים עצמנו משתמשים בהן לא מעט, ובמיוחד בהשוואה לאתרי האינטרנט, שלעתים מציעים מענה דומה, אם כי בפלטפורמה מסוג אחר.
על פי מחקרים ובדיקות רבות שנעשו בארה"ב כדי לאמוד את מידת הפופולאריות של האפליקציות, ותוך התייחסות לשנים עברו, נמצא שבעוד שבשנת 2013 השימוש באפליקציות שבטלפון הנייד עמד על ממוצע של 22 דקות ביום, שנה לאחר מכן, בשנת 2014, הוא עומד על 31 דקות בכל יום, עלייה שנחשבת למשמעותית, ובמיוחד כשמדובר בפרק זמן קצר יחסית. עלייה זו באה לידי ביטוי גם במידת השימוש בטלפון הנייד באופן כללי. בעוד שבשנת 2013 השימוש בטלפון בממוצע עמד על שעתיים ו – 38 דקות, נכון לשנת 2014 הוא עומד על שעתיים ו – 42 דקות.
לפי אתר Flurry, המציג את נתוניו השונים באשר לשימוש בטלפון הנייד והאפליקציות שבו, לצד השימוש באתרי אינטרנט מותאמים למובייל, ניתן לראות שמדובר בעלייה של 6 אחוזים בשימוש באפליקציות הטלפון הנייד, משעתיים ו – 6 דקות בשנת 2013, לשעתיים ו – 19 דקות. השימוש באתרי האינטרנט המותאמים, ממשיך אמנם, אך ניכרת בו ירידה של 9 דקות.
אז, למה זה קורה?
העלייה בשימוש באפליקציות ובהשוואה לשימוש באתרי אינטרנט מותאמים נובעת ממספר סיבות. ראשית, מידת האטרקטיביות שלהן. האפליקציות המוצעות כיום אטרקטיביות ומושכות את העין הרבה יותר מאתרי האינטרנט המותאמים למובייל. המשחקים במובייל הם הפופולריים ביותר בקרב המשתמשים, ומיד אחריהם הרשתות החברתיות, פייסבוק וטוויטר. בהמשך ה – YouTube וכן אפליקציות חדשות, שתופסות גם הן מקום של כבוד.
כמובן שישנן סיבות נוספות והשינויים הרבים, הבאים לידי ביטוי בתחום זה יכולים לשנות את כללי המשחק, או, אף להגדיל את הפערים כפי שניתן לראות כרגע, ובכל זאת, כנראה שמוקדם לחזות ולקבוע את מידת חוזקן של האפליקציות בעתיד, ובהשוואה לאתרי האינטרנט המותאמים.
*הנתונים המוזכרים במאמר והתמונות נלקחו באישור מאתר Flurry.