7 טיפים שכדאי לדעת לפני שבונים אפליקציה
אם פעם הגישה הייתה שכל עסק צריך אתר אינטרנט- היום הגישה משתנה. לאט לאט מבינים בעלי העסקים שכל עסק צריך אפליקציה. פעולות רכישה והתקשרויות רבות עם עסקים, מתרחשים דווקא דרך הנייד, באפליקציות השונות. הקלות להתחבר לאתרי אינטרנט היא לפעמים דווקא דרך הנייד. לכן נוח יותר לפתח אפליקציה ממוקדת של העסק. על מנת שתוכלו לפתח אפליקציה מקצועית שתשרת את העסק, נביא לכם 7 טיפים שכדאי לדעת לפני שבונים אפליקציה.
חשוב להשקיע היטב בתכנון מסכי האפליקציה.
כדי שהאפליקציה תהיה מוצלחת ותשרת את העסק ותעלה את המכירות, יש להשקיע היטב באפיון ותכנון מסכי האפליקציה. יש לחשוב ולתכנן כל פרט, כדי ליצור חוויית משתמש טובה. כלל זה מתאים גם לתחום קידום אתרים אורגני. חשוב שלגולש יהיה ברור היטב מה עליו לעשות בכל שלב ושלב. באופן כללי, לא מומלץ שיהיו יותר מ3 מסכים לאפליקציה. חשוב לבנות תרשים זרימה של המסכים במהלך תהליך האפיון.
חשוב ליצור עיצוב ממותג לאפליקציה.
כיוון שהאפליקציה משרת את העסק, מומלץ מאוד שהאפליקציה תהיה מיתוג של העסק. איך אפליקציה יכולה למתג עסק? כמובן חשוב לשים את הלוגו. אך חשוב להקפיד שצבעי האפליקציה, יהיו זהים לצבעי הלוגו.
מומלץ לשים באפליקציה גימיק שיוצר חווית משתמש.
דרך טובה ליצור הזדהות של המשתמשים באפליקציה ולגרום להם לחזור שוב, היא ליצור גימיק עם חוויה. מומלץ לשלב אנימציה או גימיק משחק מיוחד באפליקציה. למשל: ליצור רצף מסכים קטוע, כאשר המסך הבא הוא השלמה של סוף האיור במסך השני. אפשר לשים איור עם אנימציה הקשור לתחום של העסק. אולם הגימיק אינו העיקר באנימציה, אלא שלב התחלתי עד שהאפליקציה נטענת, או מעבר בין מסכים.
חשוב לשכור בודק תוכנה לבדיקת האפליקציה.
האפליקציה מוכנה? אחרי שהשקעתם זמן וכסף בפיתוח האפליקציה, הגיע השלב של בדיקת התקינות. מובן שהבדיקה תעשה על ידיכם. אך, מומלץ שתשכרו בודק תונה מקצועי שיבדוק את תקינות האפליקציה. שלב הבדיקה צריך להיעשות לפני ההשקה והעלאה לחנויות, על מנת שיהיה אפשר לתקן תקלות בזמן.
איך מפרסמים את האפליקציה בחנויות האינטרנטיות?
ישנם לפחות 3 חנויות אינטרנטיות בהם תוכלו להעלות את האפליקציה של העסק שלכם: גוגל פליי, חנות האפליקציות של אפל, וחנות האפליקציות של אנדרואיד. העלאה לחנות של גוגל הינה חינמית. על מנת להעלות את האפליקציה לחנות של אפל או אנדרואיד, עליכם להירשם לחנות, ולפתוח חשבון מפתח. פתיחת החשבון אינה חינמית. בחנות של אפל תצטרכו לשלם 99$ לשנה. בחנות של אנדרואיד תצטרכו לשלם 25 דולר לשנה.
השתדלו לפתח אפליקציה שעוברת את סינון האינטרנט.
המגזר הדתי- חרדי, הוא קהל יעד איכותי עבור העסק. אבל, לחלק משמעותי ממגזר זה יש נייד ללא אינטרנט, ולחלק יש נייד עם אינטרנט מסונן. רק לחלק קטן ממגזר זה- יש אינטרנט לא מסונן בנייד. אולם, החלק שיש לו אינטרנט מסונן- הוא קהל יעד משמעותי. לכן, כדאי לפתח אפליקציה נפרדת מהאתר, ולא לשים בה תמונות בעיתיות. השלב הבא הוא לפנות אל בעלי הסינונים: "נתיב", "נטפרי", ו"אינטרנט רימון", ולבקש לפתוח את האתר בנייד. אפשר גם לפנות אל שירות "הדרן", שיחשפו את האפליקציה לעשרות אלפי משתמשים שרכשו מכשירים עם סינון של "הדרן".
כדאי לכם ליצור קהילה של מפתחי האפליקציה.
יצירת קהילה של גולשים באתר, הינה כלי שיווקי חזק מאוד המביא לקוחות קבועים לעסק. גם כאשר משיקים אפליקציה, אפשר ליצור קהילה של המשתמשים באפליקציה. ראשית כל- יש ליצור תיבת סימון של הסכמה לקבלת דיוור. וכך, נאספת רשימה של לידים. את משתמשי הקהילה, אפשר להפנות לקהילת פייסבוק עבור משתמשי האפליקצייה, וקבוצת וואטצאפ. יש ליצור תחושת הזדהות של משתמשי האפליקציה.