שיווק ומכירות
עולמנו מוצף בנותני שירות ומוכרי מוצרים שונים, הצפה זו גוררת את כל בעלי העסקים בתחומים השונים לתחרות עזה וקשה ביותר. עד שכל מי שרוצה להישאר נוכח בשטח, ולהצליח למכור או לתת שירות ללקוחות חייב, להשקיע אנרגיות רבות וסכומי כסף גדולים. ואכן מחשבה רבה ותכנון יסודי עומדים מאחורי שיווק ומכירות. וזה נכון לתחומים רבים.
מומחה בתחומו, אך מה עם שיווק?
לדוגמה, עזריה הוא אלוף בבניית אתרים, יש לו יכולות מוכחות ופתרונות גאוניים. אך לקוחות – אין. וזאת משום שלעזריה אין יכולת שיווקית. הוא לא יודע כיצד לעמוד מול לקוחות ולהציע להם את מרכולתו בצורה מוכרת. הוא לא מצליח להציג את עצמו בצורה ייצוגית ומוצלחת שתפתה את הלקוח להזמין אצלו עבודה. לעומת זאת הוא רואה בעיניים כלות כיצד עמיתו לתחום, שהידע שלו עלוב לעומת שלו, מצליח בשיווק, ובנה אתרים ללקוחות רבים. מה עושים? במקרה כזה חשוב לדעת כי אמנם לא כל בעל מקצוע חייב להיות מוצלח בתחום של שיווק ומכירות. אבל לכל הפחות עליו להיות מודע לכך.
מה עושים בשביל להביא לקוחות?
במקרה כזה ניתן בהחלט למצוא דרך להציל את המצב. כאשר עזריה הגיע למודעות העצמית ולהבנה כי אין לו יכולת לשווק את עצמו, הוא הבין כי הוא יהיה חייב לעבוד בשיתוף פעולה עם משווק. הוא חיפש אחר איש שיווק במקצועו. ויצר עמו הסכמים של שיתוף פעולה. נכתב הסכם ונחתם בין שני הצדדים. המשווק החל לעבוד בשטח ולמכור את שירותיו של עזריה. הוא האמין בלב שלם במקצוענות של עזריה ובמוצרים המעולים שהוא מציע ללקוחות. והוא סיפר זאת ללקוחות מתעניינים. הוא קבע פגישות וחתם על עסקאות. והנה מצא עזריה את עצמו וידיו מלאות עבודה. אמנם הוא הפריש מהכנסותיו סכום משמעותי למשווק – איש המכירות שלו, אך הוא מצא את עצמו נוכח בשטח. בונה אתרים ללקוחותיו ומגדיל את תיק העבודות שלו בצורה מרשימה.
אנשי שיווק ומכירות
אמנם תחום שיווק ומכירות הוא תחום שניתן לרכוש בו ידע וכלים מקצועיים. אבל בגדול אפשר לומר כי כמו תחומים רבים אחרים. אם נולדת עם זה – יש לך את זה. ואם לא – הלמידה לא ממש תעזור לך…